Studia Podyplomowe Nowoczesne Doradztwo Edukacyjne i Zawodowe Oparte na Danych

Studia Podyplomowe Nowoczesne Doradztwo Edukacyjne i Zawodowe Oparte na Danych rozwijają wiedzę i umiejętności poradnictwa w zakresie działania rynku pracy, źródeł i danych o rynku pracy, źródeł i sposobów wyszukiwania informacji o wolnych miejscach pracy, oraz korzystania z mediów społecznościowych dla celów edukacyjnych i zawodowych.

Atuty kierunku
Książka z kołem zębatym ikona

Praktyczna Wiedza 
– perspektywy rozwoju zawodowego w zakresie doradztwa edukacyjnego i zawodowego

Ekran komputera ustawienia ikona mała

Formuła online 
– oparta na uczestnictwie w interaktywnych zajęciach grupowych

Dziewczynka czytająca książkę ikona

Renomowana Kadra 
– najlepsi eksperci z praktycznym doświadczeniem

Dlaczego warto?

  • Absolwenci studiów podyplomowych nabywają nie tylko aktualną wiedzę na temat doradztwa edukacyjnego i zawodowego, ale również praktyczne narzędzia, metody i zasoby, które mogą wykorzystywać w codziennej pracy zawodowej.
  • Słuchacze przekładają teorię na praktykę w trakcie realizowania programu studiów.
  • Zajęcia mają w dużym stopniu formułę warsztatów, a Słuchacze realizują projekty, które koncentrują się na rzeczywistych studiach przypadku: przygotowanie scenariusza przypadku, zebranie i analiza danych, a następnie sformułowanie wniosków i poradnictwo w obszarze zawodowym i / lub edukacyjnym.

Czy dla mnie?

Studia Podyplomowe Nowoczesne Doradztwo Edukacyjne i Zawodowe Oparte na Danych skierowane są w szczególności do:

  • pracowników szeroko rozumianych instytucji rynku pracy,
  • nauczycieli i pracowników dydaktycznych szkół i placówek oświatowych (w tym psychologów, pedagogów, wychowawców, pracowników socjalnych oraz kadry zarządzającej oświatą),
  • wszystkich osób chcących poznać metody wspierania młodzieży i dorosłych w podejmowaniu optymalnych decyzji edukacyjno-zawodowych, tak, aby były one adekwatne zarówno do osobistych preferencji i predyspozycji, jak i wymagań i możliwości rynku pracy.

Rekomendacje

Studia Podyplomowe Nowoczesne Doradztwo Edukacyjne i Zawodowe Oparte na Danych to studia prowadzone w formie warsztatów i oparte na pracy zespołowej. Ich główny cel to nabycie umiejętności jak doradzać w oparciu o rzetelną wiedzą i aktualne informacje płynące z rynku pracy.

dr hab. Ewa Gałecka–Burdziak, prof. SGH
Kierownik studiów

Program

  • Otoczenie prawno-instytucjonalne i polityka rynku pracy
    Przedmiot ma zapoznać słuchaczy z polityką rynku pracy rozumianą jako interwencje państwa stosowane w przypadku wystąpienia nierównowagi na rynku pracy. Omówiony zostanie szeroki wachlarz  instrumentów aktywnej i pasywnej polityki rynku pracy. W trakcie zajęć słuchacze poznają system publicznych i niepublicznych podmiotów rynku pracy, w tym służb zatrudnienia oraz przepisy prawne (w tym nowe, będące w trakcie procesu legislacyjnego), które rynek pracy kształtują.
  • Dane GUS i dane administracyjne na temat lokalnych rynków pracy – dane w skali regionalnej i lokalnej
    Żyjemy w czasach (wręcz) nadmiaru danych liczbowych, ale trzeba wiedzieć gdzie jakie dane są dostępne, i które źródła danych są rzetelne. Celem przedmiotu jest wskazanie źródeł danych publicznie dostępnych – dotyczących lokalnych rynków pracy, nauka umiejętności samodzielnej selekcji potrzebnych danych oraz ukazanie możliwości statystycznej analizy danych dostępnych w urzędach pracy.
  • Rynek wolnych miejsc pracy. Systematyczna analiza potrzeb pracodawców w zakresie zawodów i umiejętności. Jak pracodawcy poszukują pracowników?
    Rynek wolnych miejsc pracy podlega nieustannym zmianom. Wynika to między innymi z ewolucji popytu na pracowników, np. powodowanej szybko zmieniającymi się technologiami, ale również w zakresie metod poszukiwania pracowników przez pracodawców. Przedmiotem tego bloku tematycznego jest wiedza i umiejętności na temat zawodów, kwalifikacji i umiejętności poszukiwanych przez pracodawców. Słuchacze dowiedzą się na jakich pracowników aktualnie zgłaszany jest popyt i jakie są prognozy w tym zakresie oraz jaka jest charakterystyka rynku wakatów z różnych punktów widzenia: przedsiębiorstw, sektora edukacji i publicznych służb zatrudnienia. Co więcej jednym z efektów kursu będzie umiejętność samodzielnego aktualizowania tej wiedzy w przyszłości na podstawie zróżnicowanych źródeł informacji.
  • Media społecznościowe w procesie poszukiwania pracy i rekrutacji pracowników
    Media społecznościowe towarzyszą nam na co dzień w różnych obszarach życia. Jednym z takich obszarów jest praca zawodowa. W ramach przedmiotu, omówimy internetowy rynek pracy wraz z jego zaletami i wadami. Spróbujemy odpowiedzieć na pytania o znaczenie bycia obecnym w Internecie czy o skuteczne sposoby budowania marki osobistej online. Dokonamy przeglądu najważniejszych serwisów społecznościowych pod kątem poszukiwania pracy.
  • Doradztwo zawodowe i edukacyjne w procesie kształtowania kariery zawodowej – ZSK i ZRK
    W ramach konwersatoriów i warsztatów słuchacze będą mieli okazję zapoznać się z metodami i narzędziami poradnictwa zawodowego i edukacyjnego wg modelu doradztwa wspierającego. Uczestnicy nauczą się technik towarzyszenia uczniom i klientom w odkrywaniu swojego potencjału, zasobów, mocnych stron, pogłębionej autorefleksji (wgląd w siebie, wzmacnianie samoświadomości i umiejętności wspierania w artykułowaniu własnej perspektywy. Model wspierający poradnictwa zawodowego wpisuje się w wizję edukacji przyszłości, zorientowanej na rozwój kompetencji kluczowych. Ponadto słuchacze nauczą się posługiwać rozwiązaniami i narzędziami oferowanymi przez Zintegrowany System Kwalifikacji (ZSK) takimi jak Polska Rama Kwalifikacji (PRK) oraz Zintegrowany Rejestr Kwalifikacji (ZRK). Słuchacze będą znali zasady działania i będą umieli korzystać w praktyce z różnorodnych baz i rejestrów publicznych zawierających informacje o zawodach, kwalifikacjach i umiejętnościach.
  • Wypalenie zawodowe i elementy coachingu kariery
    Blok tematyczny ma na celu zapoznanie słuchaczy z pojęciem wypalenia zawodowego wśród różnych grup pracowników wraz z omówieniem podstawowych elementów, które składają się na ten syndrom zawodowy. Uczestnicy studiów dowiedzą się w jaki sposób mierzyć wypalenie zawodowe z wykorzystaniem dostępnych testów psychologicznych. Poznamy główne czynniki sprzyjające wypaleniu zawodowemu oraz jego najważniejsze objawy. Po zdobyciu tej wiedzy, przejdziemy do omówienia metod radzenia sobie z wypaleniem zawodowym. Poznamy metody, które można stosować na poziomie indywidualnym oraz metody, które można wdrożyć na poziomie organizacyjnym.

    Coaching kariery to blok tematyczny, który przybliża zagadnienie coachingu i specyfikę coachingu skoncentrowanego na rozwoju zawodowym. Słuchacze będą mieli możliwość zaznajomić się z narzędziami (zasobami) wykorzystywanymi w pracy coacha kariery. Poznamy współczesne podejścia do zagadnień kariery zawodowej i modele rozwoju kariery z naciskiem na zróżnicowanie wśród przedstawicieli różnych pokoleń.
  • Seminarium
    „Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz.” Albert Einstein

    Celem seminarium jest przekazanie i utrwalenie umiejętności praktycznych związanych z pisaniem tekstów, nie tylko akademickich. Zostaną omówione kwestie jak prawidłowo posługiwać się słowem, jak dobierać rzetelne źródła naukowe, jak umiejętnie korzystać z danych i literatury przedmiotu, jak pisać zwięzłe i zrozumiałe teksty.

 

Kierownik studiów

dr hab. Ewa Gałecka-Burdziak, prof. SGH

Profesor uczelni w Katedrze Ekonomii I – doktor habilitowany w dziedzinie nauk społecznych w dyscyplinie ekonomia i finanse (2021), członek Polish Pension Group (PPG), Life Course Centre Research Affiliate w Australii. Absolwentka Uniwersytetu Łódzkiego (studia magisterskie) i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie (studia doktoranckie i doktorat w 2013). Kierownik projektów badawczych finansowanych przez Narodowe Centrum Nauki i CERGE–EI Foundation.

Koordynator wybranych zadań w projekcie „Wsparcie realizacji badań panelowych osób w wieku 50 lat i więcej w międzynarodowym projekcie Survey of Health, Ageing and Retirement in Europe (SHARE)”, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój. Otrzymała m.in. stypendium START Fundacji na rzecz Nauki Polskiej oraz stypendium ministra dla wybitnych młodych naukowców. Odbyła staże lub wizyty studyjne na Universidad de Sevilla, Universidad Pablo de Olavide en Sevilla, Universidad de Huelva, Humboldt– Universität zu Berlin, RWI Berlin. Zainteresowania badawcze: ekonomia pracy i polityka społeczna.

Wykładowcy

twarz wykładowcy
dr hab. Łukasz Arendt, prof. UŁ

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor Uniwersytetu Łódzkiego. W okresie kwiecień 2020–lipiec 2021 r. pełnił funkcję dyrektora Instytutu Badań Edukacyjnych w Warszawie, a w okresie lipiec 2016 – październik 2019 r. dyrektora Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych w Warszawie. Ekspert Team Europe.

Członek Komitetu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej Polskiej Akademii Nauk kadencji 2020–2023, Wojewódzkiej Rady Rynku Pracy Województwa Mazowieckiego kadencji 2019–2022, Polskiego Towarzystwa Polityki Społecznej. Specjalizuje się przede wszystkim w problematyce rynku pracy oraz wpływie technologii informacyjnych i telekomunikacyjnych na gospodarkę. W szczególności jego zainteresowania badawcze obejmują: zmianę technologiczną na rynku pracy i procesy polaryzacji, prognozowanie zatrudnienia, rozwój społeczeństwa informacyjnego, zmiany w systemie edukacji indukowane potrzebami rynku pracy. Ekspert w międzynarodowych i krajowych projektach badawczych, realizowanych m.in. na zlecenie Dyrekcji Generalnej ds. Edukacji i Kultury, Parlamentu Europejskiego, CEDEFOP–u, EUROSTATU, Europejskiego Banku Odbudowy i Rozwoju, Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
wykładowca studiów podyplomowych
dr Izabela Buchowicz

Posiada wieloletnie doświadczenie badawcze i naukowe. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na problematyce edukacji, polityce oświatowej i oświacie w polityce publicznej a także kształtowaniu kapitału ludzkiego. Uczestniczyła w wielu badaniach międzynarodowych i krajowych.

wykładowca studia podyplomowe zdjęcie
dr hab. Ewa Gałecka–Burdziak, prof. SGH

Prowadzi badania z zakresu ekonomii pracy i polityk publicznych, w szczególności dotyczących aktywnej i pasywnej polityki rynku pracy w oparciu o różnorodne zbiory danych, w tym jednostkowe dane administracyjne. Z przekonania i wyboru prowadzi zajęcia oraz szkoli z pisania tekstów naukowych, tak by było mądrze, ale czytelnie i zrozumiale, bo liczy się odbiorca.

wykładowca studiów podyplomowych
mgr Jerzy Bielecki

Pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych jako asystent naukowy i kierownik projektu ReferNet, gdzie zajmuje się edukacją, w szczególności kształceniem i doradztwem zawodowym. Z doradztwem zawodowym związany jest od 2004 r. Współprowadził Szkolny Ośrodek Kariery z pierwszej edycji Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów „PIERWSZA PRACA”.

Pracował również jako doradca zawodowy w PUP oraz kierownik biura karier. Doświadczony nauczyciel i pedagog. Autor publikacji naukowych z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego. Przez 10 lat kierował pracami wydziału doradztwa edukacyjno-zawodowego w centralnej placówce doskonalenia nauczycieli oraz międzynarodowym projektem „Euroguidance”. Od 2020 r. pełni funkcję „core member” w sieci CareersNet Cedefop.
twarz wykładowcy
mgr Tomasz Kmiecik

Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie ukończył studia magisterskie na kierunku Informatyka i Ekonometria. Jest obecnie studentem magisterskich studiów psychologicznych na Uniwersytecie SWPS w Warszawie. W ramach działalności studenckiej, prowadzi między innymi badania nad związkiem pomiędzy wypaleniem zawodowym a pozytywnymi emocjami, takimi jak szczęście, nadzieja, wdzięczność. Interesuje się również etyką badań nad wypaleniem zawodowym w kontekście środowiska pracy biurowej.

Posiada 15–letnie doświadczenie zawodowe w pracy w międzynarodowym środowisku korporacyjnym. Spędził 4 lata pracując dla Procter & Gamble, a następnie przez 11 lat zajmował różne stanowiska w Accenture, firmie z obszaru doradztwa biznesowego. W ramach pracy zawodowej, zajmował się między innymi: zarządzaniem kilkudziesięcioosobowym zespołem specjalistów; tworzeniem strategii i wdrożeniem programów dotyczących zarządzania karierą i rozwojem pracowniczym; prowadzeniem kampanii rekrutacyjnych w Polsce i Europie z wykorzystaniem różnych kanałów komunikacji, w tym mediów społecznościowych. Akredytowany coach (ICF ACC – International Coaching Federation, Associate Certified Coach). W swojej praktyce, pracując z pracownikami korporacyjnymi, stosuje podejście skoncentrowane na rozwiązaniach (SFA – Solution–Focused Approach).
wykładowca na studiach podyplomowych
dr Wojciech Stęchły

Pracuje w Instytucie Badań Edukacyjnych i w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie, gdzie zajmuje się edukacją, politykami edukacji i rynku pracy oraz ekonomią. W rolach eksperckich i wykonawczych zajmuje się tematami takimi jak: Zintegrowany System Kwalifikacji i ramy kwalifikacji; rozwój aplikacji dotyczących uczenia się, wyboru ścieżki edukacyjno–zawodowej z wykorzystaniem inżynierii językowej; ontologie umiejętności i formalizacja wiedzy o umiejętnościach, kwalifikacjach i umiejętnościach; polityka edukacyjna, polityka na rzecz uczenia się przez całe życie; kształcenie zawodowe, szkolnictwo wyższe i zapewnianie jakości; indywidualne rachunki szkoleniowe, micro–credentials (mikropoświadczenia); ekonomia instytucjonalna, działalność edukacyjna przedsiębiorstw, modele kapitalizmu.

Monika Zakrzewska
dr Monika Zakrzewska

Doktor nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika, socjolożka, doradczyni zawodowa, eksperta ds. ICF, wykwalifikowana trenerka (certyfikat Szkoły Trenerów Biznesu Grupy TROP). Związana z trzecim sektorem od 2003 roku, w tym z Polskim Stowarzyszeniem na rzecz Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną.

Koordynatorka wielu krajowych i ponadnarodowych projektów edukacyjnych, szkoleniowych, prozatrudnieniowych oraz projektów innowacyjnych związanych z procesem tranzycji uczniów o zróżnicowanych potrzebach edukacyjnych z edukacji do rynku pracy. Współautorka rekomendacji do zmian systemowych w zakresie funkcjonowania usługi trenera pracy, modernizacji programu przysposobienia do pracy uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; odpowiedzialna za wdrożenie Międzynarodowej Klasyfikacji Funkcjonowania, Niepełnosprawności i Zdrowia ICF do działań aktywizujących dorosłe osoby z niepełnosprawnością intelektualną w Centrach Doradztwa Zawodowego i Wspierania Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną. Współautorka podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkół specjalnych przysposabiających do pracy dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym oraz dla uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi (2017 r.). Członkini Zespołu do spraw opracowania modelu kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi przy Ministerstwie Edukacji Narodowej (2017/18/19), Zespołu ds. przygotowania założeń do ustawy o zatrudnieniu wspomaganym w Biurze Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych. Autorka i współautorka kilkudziesięciu publikacji i raportów dotyczących rynku pracy dla osób z niepełnosprawnościami, jakości życia oraz biopsychospołecznego modelu funkcjonowania i niepełnosprawności m.in. „Zatrudnienie wspomagane – niemożliwe staje się możliwe”, „Zatrudnienie a jakość życia osób z niepełnosprawnością intelektualną”, „Planowanie kariery ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych”, „Przygotowanie trenerów pracy”. Prezeska Polskiej Federacji Zatrudnienia Wspomaganego.
wykladowca studia podyplomowe
dr Andrzej Klimczuk

Doktor nauk społecznych w zakresie nauki o polityce publicznej oraz socjolog. Ekspert zewnętrzny m.in. Komisji Europejskiej, programu URBACT, programu Interreg CENTRAL EUROPE, European Science Foundation, Urban Innovative Actions, International Federation on Ageing. Członek m.in. International Sociological Association, European School of Social Innovation, European Citizen Science Association, Systemic Design Association, Socio-Gerontechnology Network.

Autor ponad 200 prac naukowych, m.in. z zakresu innowacji społecznych i cyfrowych, przemysłów kreatywnych, gerontologii, ekonomii pracy, zarządzania publicznego i polityki społecznej. W latach 2020–2023 członek jury European Social Services Awards–European Social Network oraz członek komisji ewaluacyjnej przy European Network of Living Labs. W latach 2020–2024 członek komitetów zarządzających COST Action CA19121 „Network on Privacy-Aware Audio- and Video-Based Applications for Active and Assisted Living” oraz COST Action CA19136 „International Interdisciplinary Network on Smart Healthy Age-friendly Environments”.
Horacy Dębowski wykładowca studia podyplomowe
Horacy Dębowski

Wicedyrektor Centralnej Komisji Egzaminacyjnej oraz pracownik naukowy SGH. Reprezentuje Polskę w Grupie Doradczej ds. Europejskiej Ramy Kwalifikacji przy Komisji Europejskiej. Przewodniczący Rady Interesariuszy Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji. W latach 2010–2017 ekspert w Instytucie Badań Edukacyjnych.

Był ekspertem Ośrodka Rozwoju Edukacji w projekcie tworzenia podstaw programowych kształcenia w zawodach. Od ponad 10 lat prowadzi projekty badawcze oraz wdrożeniowe w obszarze szkolnictwa zawodowego i rynku pracy dla polskich ministerstw oraz instytucji Unii Europejskiej. Na SGH zaangażowany był w następujące projekty: Skills4Justice (Horizon Europe), TRACK-VET, DASCHE, ShipGlobal, D-ILA, PREWORK. Był doradczą krajów Zjednoczonego Królestwa (Szkocji, Walii oraz Anglii i Irlandii Północnej) w procesie referencyjnym związanym z Europejską Ramą Kwalifikacji, a także Gruzji, Macedonii Północnej oraz Ukrainy. Współpracuje z agendami Komisji Europejskiej: Dyrektoriatem Generalnym ds. Zatrudnienia i Spraw Społecznych (DG EMPL), Dyrektoriatem Generalnym ds. Edukacji, Młodzieży, Sportu i Kultury (DG EAC) oraz Europejską Agencją Wykonawczą ds. Edukacji i Kultury, a także z European Training Foundation i Cedefop. Wchodzi w skład zespołu ekspertów Council of Europe zajmującego się rozwijaniem kompetencji obywatelskich w szkolnictwie zawodowym.
Joanna Felczak wykładowca studia podyplomowe
dr Joanna Felczak

Doktor w dziedzinie nauk ekonomicznych, politolożka i psycholożka, adiunkt w Katedrze Polityki Społecznej w Instytucie Gospodarstwa Społecznego SGH w Warszawie. W swoich badaniach łączy metody jakościowe i ilościowe. Posiada doświadczenie badawcze i organizacyjne. Specjalizuje się w zagadnieniach związanych z readaptacją i reintegracją społeczną, profilaktyką społeczną i badaniami psychologicznymi.

Jest członkiem interdyscyplinarnych zespołów badawczych oraz członkiem Polskiego Towarzystwa Socjologicznego, Polskiego Towarzystwa Psychologicznego i Polskiego Towarzystwa Polityki Społecznej.
Małgorzata Kłobuszewska wykładowca Studia podyplomowe
dr Małgorzata Kłobuszewska

Ekonomistka, analityczka i badaczka, od lat związana z Instytutem Badań Edukacyjnych (IBE). Pracowała w wielu projektach realizowanych przez IBE. Obecnie jest współodpowiedzialna za rozwój systemu monitoringu karier absolwentów szkół ponadpodstawowych. Specjalizuje się w ekonomii edukacji i rynku pracy.

Jej zainteresowania badawcze obejmują także wczesne kariery absolwentów, przede wszystkim absolwentów szkół kształcących zawodowo. Autorka i współautorka raportów i publikacji dotyczących inwestycji w edukację dzieci oraz sytuacji edukacyjnej i zawodowej absolwentów i młodych dorosłych. Ukończyła studia magisterskie i doktoranckie na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego.
mgr Klara Dyszyńska–Przystał

Absolwentka Szkoły Głównej handlowej w Warszawie na kierunku Ekonomia. Jej główne zainteresowania obejmują rynek pracy, ekonomię zdrowia oraz koszty ekonomiczne wynikające z negatywnych zjawisk społecznych, takich jak np. przemoc czy wykluczenie. W ramach projektu Zintegrowana Platforma Analityczna, pracowała na danych dotyczących bezrobocia rejestrowanego w Polsce, co pozwoliło jej na dogłębne zrozumienie problematyki rynku pracy oraz wyzwań związanych z bezrobociem.

Jej doświadczenie zostało wzbogacone przez uczestnictwo w projekcie analizującym strukturę zawodową w Polsce w latach 1921–1990, gdzie badała historyczne zmiany w strukturze zatrudnienia i ich długofalowe konsekwencje ekonomiczne. Obecnie pracuje przy opracowaniu wyceny kosztów przemocy domowej w Polsce w ramach projektu SGH we współpracy z Niebieską Linią. Dodatkowo, jest zaangażowana w działalność Think Tank SGH dla ochrony zdrowia, gdzie uczestniczy w tworzeniu analiz i rekomendacji mających na celu poprawę systemu ochrony zdrowia w Polsce.

 

„ ”

Informacje techniczne

Zajęcia będą organizowane za pośrednictwem aplikacji Microsoft TEAMS.

POBIERZ APLIKACJĘ MICROSOFT TEAMS

Aplikacja jest bezpłatna dla słuchaczy studiów podyplomowych SGH. Logowanie do aplikacji odbywa się za pośrednictwem kont SGH, które zostają nadane po przyjęciu na studia. Dla całej edycji zostanie stworzony jeden zespół, aby słuchacze mogli utrzymywać ze sobą kontakt. Każde zajęcia będą prowadzone na osobnym kanale. Dzięki temu wszystkie informacje dotyczące zajęć (materiały, zadania, dyskusja) będą w jednym miejscu i będzie można do nich wracać podczas trwania studiów. 

Potrzebne będą komputer stacjonarny, laptop lub urządzenie mobilne (tablet, smartfon) z systemami operacyjnymi iOS i Android, ewentualnie słuchawki (np. od smartfona, które zawierają wbudowany mikrofon) – poprawiają jakość słuchania wykładu i wypowiedzi słuchaczy podczas dyskusji. 

Jeśli mają Państwo jakieś wątpliwości dotyczące możliwości studiowania online, to zapraszamy na próbne zajęcia! W tym celu prosimy o kontakt z sekretarzem studiów.

Rekrutacja

Rekrutacja trwa.

Czas trwania studiów: 2 semestry.

Dokumenty wymagane podczas rekrutacji:

  • umowa o warunkach odpłatności za studia,
  • formularz aplikacyjny (wypełniany podczas rejestracji na studia),
  • odpis dyplomu potwierdzającego ukończenie studiów co najmniej pierwszego stopnia,

Uwaga:

Osoby, które ukończyły studia na uczelni zagranicznej powinny dostarczyć zaświadczenie stwierdzające, że posiadany dyplom uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych SGH.

Warunkiem uzyskania świadectwa ukończenia studiów jest obrona pracy dyplomowej przygotowywanej w ramach pracy zespołowej pod opieką promotora.

Harmonogram

Zajęcia będą odbywać się zazwyczaj raz w miesiącu, w piątki w godzinach 17:00–20:15, w soboty i niedziele 9:00–16:30.

Opłaty

Opłata za całość studiów wynosi 5500 zł (możliwe raty).

W ramach opłaty SGH zapewni niezbędne materiały dydaktyczne i konspekty zajęć. Opłata pokrywa również koszty wydania świadectwa ukończenia studiów.

Indywidualny numer konta bankowego do wpłaty przekazywany jest podczas rejestracji na studia.

Kontakt

Sekretarz studiów
mgr Urszula Kurek
tel.: +48 517 451 590
e-mail: ukurek@sgh.waw.pl

Kierownik studiów
dr hab. Ewa Gałecka-Burdziak, prof. SGH
e-mail: eburdz@sgh.waw.pl

adres do korespondencji
Szkoła Główna Handlowa w Warszawie
Kolegium Analiz Ekonomicznych, Katedra Ekonomii I
dopisek „Doradztwo edukacyjne i zawodowe”, z podaniem na kopercie numeru edycji oraz nazwiska sekretarza edycji
al. Niepodległości 162, 02-554 Warszawa

Organizator studiów
Kolegium Analiz Ekonomicznych
Katedra Ekonomii I

REKRUTACJA TRWA

  • Studia online.
  • Zajęcia będą odbywać się zazwyczaj raz w miesiącu, w piątki 17:00–20:15 oraz w soboty i niedziele 9:00–16:30.
  • Opłata za całość studiów: 5500 zł (możliwe raty).
     
Kierownik studiów podyplomowych
kierownik studiów

dr hab. Ewa Gałecka-Burdziak, prof. SGH
e-mail: eburdz@sgh.waw.pl

sekretarz studiów

mgr Urszula Kurek
tel.: +48 517 451 590
e-mail: ukurek@sgh.waw.pl

Programy MBA i studia podyplomowe